Det här är kreativitet som betyder något

Hur blir man då intressant? Vi utgår från den här modellen.

Det är bra för affärerna att vara kreativ

För det första. Man måste vara originell. Det som gjorts förut är inte längre intressant, det finns ju redan.
För det andra. Det man säger måste vara relevant.
Vi stöter ideligen på kommunikation som vi inte förstår. Oftast på tv. Eftersom vi inte kommer undan. Och vi tänker: vad menar de egentligen? Jag hajar inte!

Bara genom att vara originell kan man väcka uppmärksamhet. Och bara genom att samtidigt vara relevant kan man väcka intresse!

Det är bra för affärerna att vara kreativ

Du måste vara unik och originell för att stå ut. Därför att du vill bli känd och omtyckt. För att kunna göra goda affärer. Vi har samlat ihop några tankar kring kreativitet och skapande som vi gärna delar med oss av.

GRATIS!

Kreativitet har blivit ett utslätat och nednött ord. Synonymerna känns mer beskrivande: skaparkraft, skaparförmåga, idérikedom, uppfinningsförmåga, fantasi, påhittighet. Vi har tagit fram en broschyr där vi vill inspirera till mer (just det) kreativitet.