Vi integrerar strategi och taktik för alla kanaler.

Digitaliseringen är avgörande i allt företagande. Men vi kallar oss inte en ”digital” marknadsföringsbyrå. För oss handlar det om mer än en digital strategi. Det mesta vi gör innehåller en viktig digital komponent, men modern marketing är kanalöverskridande. Marknadsföringen måste möta kunder där de befinner sig och måste då oftast utföra den konsekvent i flera kanaler.

Marknadsföringslandskap förändras snabbt.

Marknadsföring är mycket mer än tekniken som underlättar den. Vi får inte låta trender inom innovation styra våra strategier. Vi måste hitta sätt att få tekniken att fungera för våra strategier. Exempel: En självklarhet är att responsiv design krävs för att nå alla individer som konsumerar innehåll i sina mobiltelefoner. Men vi måste också inse att mindre än 20–25 procent kommer att göra köp från samma enhet. Att hitta balansen bland våra målgrupper är en viktig uppgift.

Vi mäter och analyserar insatser och avkastning.

Marknadsföring är en investering och investeringar mäts i avkastning. Nittiotre procent av CMO känner sig pressade att bevisa ROI. Endast 21 procent av marknadsförarna säger att de lyckas med att spåra avkastning. Vi måsta tillsammans bli duktigare på processer och verktyg för att mäta det mätbara och förstå hur resten relaterar till denna kunskap. Identifiera vad som fungerar och ändra utifrån insikterna. Oavsett hur avancerade dataanalysverktyg blir, trotsar vissa investeringar alltid lätt mätning.