Modern Marketing

Modern marketing innebär att skapa en helhetssyn, en adaptiv metod som kopplar varumärken med riktiga kunder och driver affärsresultat genom att blanda strategi, kreativitet, teknik och analys.

Vi höjer kundernas varumärkesupplevelser vid varje möte.

Siffror visar att en individ har 6–8 touchpoints innan han eller hon konverterar till en kvalificerad lead. Det inkluderar webbplatser, sociala medier, e-postmeddelanden, presentationer, broschyrer, annonser och allt däremellan.

Vi skapar personliga kontakter med individer.

Vi kommunicerar med individer, inte med vaga demografiska grupper. Det kräver förståelse för kunderna. Vilka är deras önskningar, utmaningar, smärtpunkter, förhoppningar, drömmar, favoritfärger? Ju djupare vi blir, desto bättre kan vi forma deras varumärkesupplevelse.

Vi integrerar strategi och taktik för alla kanaler.

Digitaliseringen är en viktig del i allt företagande. Men vi kallar oss inte en ”digital” marknadsföringsbyrå. För oss  handlar det om mer än en digital strategi. Det mesta vi gör innehåller en viktig digital komponent, men modern marketing är kanalöverskridande. Marknadsföringen måste möta kunder där de befinner sig och måste då oftast utföra den konsekvent i flera kanaler.

Vi anpassar oss till ett snabbt föränderligt marknadsföringslandskap.

Marknadsföring är mycket mer än tekniken som underlättar den. Vi får inte låta trender inom innovation styra våra strategier. Vi måste hitta sätt att få tekniken att fungera för våra strategier.Exempel: En självklarhet är att responsiv design krävs för att nå alla individer som konsumerar innehåll i sina mobiltelefoner. Men vi måste också inse att mindre än 20–25 procent kommer att göra köp från samma enhet. Att hitta den tekniska balansen bland våra målgrupper är en viktig uppgift.

Vi mäter och analyserar insatser och avkastning.

Marknadsföring är en investering och investeringar mäts i avkastning. Nittiotre procent av CMO (kolla fakta) känner sig pressade att bevisa ROI. Endast 21 procent av marknadsförarna säger att de lyckas med att spåra avkastning. Vi arbetar för att bygga processer och verktyg för att mäta det mätbara och förstå hur resten relaterar till denna kunskap, identifiera vad som fungerar (eller inte) och ändra utifrån insikterna. Oavsett hur avancerade dataanalysverktyg blir, trotsar vissa investeringar alltid lätt mätning.

Kvaliteten på vårt tänkande och våra beslut beror alltid på vilka modeller vi har i huvudet.

Vill du komma i kontakt med oss hittar du alla uppgifter här

Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt och för att analysera vår trafik. Om du inte vill tillåta cookies kan du stänga av dem i din webbläsare. 

Rulla till toppen